طراحی خانه ساده و شیک در یزد

طرح خانه ساده و شیک در یزد

طرح خانه ساده و شیک در یزد ممکن است؟ شاید با شنیدن عبارت شیک نگران هزینه‌ها شویم. شاید هم با شنیدن کلمه‌ی ساده تصور کنیم که ممکن است که این خانه همه‌ی زندگی پیچیده‌امان را در خود جا ندهد و کارآیی کافی نداشته باشد.

واقعیت این است که نه سادگی ملازم ناکافی‌بودن است و نه شیک‌بودن لزوما هم‌ارز لوکس و گران‌بودن. ما دنبال خانه‌هایی هستیم ساده که زندگی را برایمان آسان و روشن کنند. ما دنبال خانه‌هایی هستیم شیک که احساس ارزشمندی و مهم‌بودنمان را به ما یادآوری کنند.

مهم‌ترین ویژگی خانه‌های ساده یزد

یزد از دیرباز شهری بوده کم‌برخوردار از مواهب آماده‌ی طبیعت. در واقع چنان‌که مشهور است این شهر تبعیدگاهی بوده برای زندانیان تا به چنگال خشونت محرومیت‌ها تنبیه شوند. اما پیشینیان ما به این خفت تن نداده و توانسته‌اند با هوشمندی و صبوری و جدیت شرایط زندگی را در این اقلیم سخت هموار کنند و تمدنی کهن را بسازند.

بر این اساس خانه‌های یزد حتی مجلل‌ترینشان بیشتر با سادگی و وضوح همراه بوده‌اند. گویا سازگاری با طبیعت سخت این همراهی را ایجاب می‌کرده است.

سادگی فرم‌ها

در الگوی خانه های یزدی اغلب با شکل‌های ساده‌ی مواجهیم. تقریبا اغلب فرم‌ها مستطیل هستند بجز موارد معدودی مثل هشتی. حتی در جزییات در و پنجره هم اغلب همین الگو را می‌بینیم.

سادگی در استفاده و کاربرد

توجه مستقیم به عملکرد بر اساس مفهوم متداول آن در اغلب خانه‌های درست و خوب دیده می‌شود. همجواری‌های درست کمک می‌کند زندگی در خانه ساده‌تر و آسان‌تر شود. دسترسی آسان ناهارخوری به آشپزخانه یا مجاورت سرویس و اتاق خواب یا حتی دسترسی راحت محل ماشین لباسشویی به محل خشک‌کردن لباس‌ها می‌تواند به خوبی زندگی در خانه را ساده کند.

سادگی در ساخت

شناخت کافی از پتانسیل‌های بومی کمک می‌کند که هزینه‌ی حمل و نقل و جابجایی پایین بیاید. استفاده از تیم ساخت توانمند بومی خدمات پس از فروش را راحت‌تر می‌کند. همچنین مصالح بومی که سازگاری خوبی با زیست‌بوم منطقه دارند می‌توانند کار ساخت خانه را ساده کنند و باکیفیت بهتری به سرانجام برسانند.

سادگی در مبلمان و تجهیزات

توجه به مبلمان مناسب و کمدهای درخور هر فضا کمک می‌کند که زندگی خوشایندتر و ساده‌تر شود. علاوه بر آن کار نظم‌دهی و تمیزکاری فضا هم به کمک کمدها و دیزاین مناسب به شکل محسوسی می‌تواند آسان‌تر شود.

ویژگی‌های خانه‌های شیک در یزد

زیبایی کاربردی و نه صرفا تزئینی

در یک طراحی درست بهتر است عواملی برای زیبایی ساختمان به کار برود که با توجه به اقلیم و جغرافیا کاربرد دارند. مثلا استفاده از عناصر آفتاب‌شکن و سنگ آب‌چکان در نما نه تنها برای زیبایی کاربرد دارد که در مراقبت از نما در مقابل عوامل جوی هم به کار می‌آید. هنگامی که یک راه‌حل برای پاسخ به چند مساله به کار می‌رود روند کار ساده‌تر خواهد شد و زیبایی و شیکی ساختمان پایداری و اصالت بیشتری خواهد یافت.

زیبایی بر اساس هنر طراحی و نه قیمت مصالح

خانه‌های شیک معمولا براساس آنچه هنر طراحی خوانده می‌شود ارزیابی می‌شوند. این هنر می‌تواند حتی از مصالحی معمولی ترکیب‌های بدیع بسازد. بنابراین انتخاب مصالح لوکس و گران ابدا تضمینی برای شیک‌شدن نتیجه‌کار نخواهد بود.

استفاده از طبیعت بومی

حضور گیاهان در خانه می‌تواند به شدت به زیبایی و حس زنده‌بودن خانه بیافزاید. اما بهتر است که با انتخاب گیاهان بومی و کم‌آب‌خواه، شیکی و زیبایی خانه را به شکلی پایدار و کم‌زحمت حاصل کنیم.

جمع‌بندی و نتیجه

برای رسیدن به طرح خانه ساده و شیک در یزد اولین قدم یافتن مشاوری مطمئن است که با درک عمیق از مفهوم زیبایی و کارآمدی بتواند بهترین نتیجه را حاصل کند. مشاور خوب را از روی نمونه کارهایش و همچنین نظر مخاطبین قبلی آن می‌توانید بشناسید. آیا نمونه پروژه‌های مشاور ماه نشین را دیده‌اید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا