طراحی داخلی نشیمن در یزد

طراحی داخلی نشیمن در یزد

طراحی داخلی نشیمن در یزد به شاخص‌های ویژه‌ی این شهر مرتبط است. هرچند اصول کلی‌ای نیز دارد که در سایر مناطق نیز صادق است. این فضا را می‌توان اصل و عصاره‌ی خانه نامید. فضایی که جمع ساکنین دائمی خانه را در برمی‌گیرد و به نوعی قلب خانه به شمار می‌رود.

اصول طراحی داخلی نشیمن

فضای نشیمن فضایی است برای «همه‌ی ما». لازم است در طراحی این فضا اصول کار رعایت شود.

دسترسی در عین امن بودن

این فضا که قلب خانه است باید به ورودی و آشپزخانه و همچنین فضاهای خصوصی دسترسی راحت داشته باشد؛ اما طبیعتا نباید مثل یک فضای عبوری حس حرکت و ناامنی ایجاد کند. هنر طراحی باید بتواند سکون و دسترسی‌پذیری را توامان به این فضا بدهد.

وسعت در عین صمیمیت

وسعت کافی برای این فضا باید در حدی باشد که دست کم یک دست مبل راحتی در آن جا بگیرد. هرچند چنین اصلی قطعی نیست و با شرایط و خواسته‌های هر خانه‌ی خاص می‌تواند تطابق پیدا کند. بهتر است عرض چنین فضایی بین چهار تا پنج متر باشد تا گفتگوی راحت با صدای معمولی و نگاه به چهره‌ی هم ممکن باشد.

ارتباط راحت نشیمن با فضای پذیرایی

این فضا اگرچه برای استفاده‌ی ساکنین خانه در نظر گرفته شده اما می‌تواند با ارتباط مناسب نسبت به پذیرایی به عنوان مکمل آن در زمان مهمانی به کار رود. ارتباط انعطاف‌پذیر این دو فضا با همدیگر می‌تواند این امکان را ایجاد کند که در موقع مهمانی فضایی وسیع داشته باشیم و در سایر مواقع جایی به ابعاد قواره‌ی خودمان.

ارتباط مستقیم با حیاط

به نظر می‌رسد این فضا برای دریافت نور و منظر و تهویه‌ی طبیعی اولویت اول در طراحی خانه باشد چرا که سهم بیشترین ساکنان دائمی آن است. بنابراین با توجه به اقلیم یزد بهتر است که به سمت نور مناسب جنوب‌شرقی پنجره داشته باشد. سمتی که در صورت طراحی درست سمت حیاط خانه است و منظر خصوصی آن را شامل می‌شود. چنان‌چه در طراحی این بخش از حیاط حضور آب و گیاه در نظر گرفته‌شود می‌توان انتظار داشت که اکوسیستم نسبتا کاملی از طبیعت در این بخش شکل بگیرد.

تفاوت نشیمن و سالن پذیرایی

شاید این سوال پیش بیاید که اتاق نشیمن چیست و پذیرایی کدام است؟ لازم است بدانیم کلمات هال و نشیمن و پذیرایی بعضا به جای همدیگر به کار می‌روند؛ اما تفاوت دارند. خوب است بدانیم و به مناسبات هر یک توجه ویژه داشته باشیم.

  • هال اگرچه بعضا به جای نشیمن به کار می‌رود اما به لحاظ مفهوم کلامی به معنای فضای ارتباطی است. فضایی که معمولا با ورود به خانه به آن پا می‌گذاریم و ارتباط‌دهنده‌ی ما با سایر فضاها است.
  • نشیمن معمولا برای استفاده‌ی ساکنین خانه استفاده می‌شود. دکوراسیون نشیمن بنا به نوع و سبک زندگی با یک دست مبل راحتی یا فرش و پشتی انجام می‌شود.
  • پذیرایی برای جمعیت بزرگتر مهمانان است. پذیرایی معمولا با مبل‌های گرانقیمت‌تر استیل طراحی شده و بسته به نیاز می‌تواند پذیرایی از بیست، سی نفر و حتی تعداد بیشتر را فراهم کند. در مبلمان استیل اولویت زیبایی و درخشش بر راحتی و آسودگی آشکار است. معمولا صرف شام و ناهار در مقیاس بزرگ نیز از کارکرد‌های ناهارخوری است که گاهی بخشی از پذیرایی و گاهی مجاور با آن است.

خدمات ما

در استودیو معماری ماه‌نشین می‌توانید خواسته‌های مشخص خود از هال و نشیمن و پذیرایی را از ما انتظار داشته باشید. ما بر اساس تجربه و دانش روز و حفظ تعامل شایسته با شما به عنوان کارفرما به شما کمک می‌کنیم خواسته‌های خود را بهتر بشناسید و خانه‌ای با نشیمن عالی و کلیتی مطلوب داشته باشید. برای طراحی داخلی نشیمن در یزد با ما تماس بگیرید: 09133545010

اسکرول به بالا