نکاتی مهم درباره‌ی شوفاژ

دمای خانه‌ی ما در چند روز گذشته رسیده‌بود به ۱۵ درجه. سقف و دیوارها و پنجره‌های خانه‌ عایقکاری شده‌است اما بالاخره حرارتی باید باشد تا ساختمان هدرش ندهد!

از چند روز پیش که رادیاتور آشپزخانه سوراخ شد بقیه رادیاتورها را هم نمانده‌بود قرار! یا ولرم بودند یا شرشر صدا می‌دادند یا هردو!

پیمان‌کار بی‌مراممان هم طبق معمول جواب‌گو نبود.

امروز بالاخره شوفاژکار عمارت مقداد را صدا زدیم و به سرعت آمد و تعمیر کرد و رفت. نکات جالبی که در مورد شوفاژ و بخصوص نیاز آن به هواگیری گفت که برای من خیلی جالب و مفید بود و یادداشتش کردم:

سال اول به دلیل واکنش آب با آلومینیوم تولید گاز می‌شود لذا هواگیری بیشتری نیاز دارد.

موتورخانه که باشد منبع انبساط پشت بام هوا را بیرون می‌دهد. اما وقتی از پکیج استفاده می‌کنیم مشکل حبس هوا در رادیاتور تشدید می‌شود.

برای هواگیری تازمانی که صدای ویزویز از مجرای خروج آب می‌آید باید کار را ادامه داد تا به اندازه کافی تخلیه شود.

در صورتی که هواگیری جواب نداد پکیج خاموش شده سپس هواگیری شود.

فشار مخزن پکیج حدود ۱.۵  الی ۲ مناسب است و از ۳ نباید بیشتر شود.

درصورتی که فشار خودبخود بالا رود نشان دهنده‌ی این است که سیستم نیاز به هواگیری دارد.

در لوله کشی شوفاژ شیب باید همیشه به سمت موتورخانه باشد و اگر قوس پیدا کند مانند سیفون عمل کرده و باعث حبس هوا و نیاز به هواگیری دائم می‌شود.

در مجموع به نظر می‌رسد انتخاب شوفاژکار خبره و مورد اعتماد که جایی مهارتش و صداقتش برایمان محرز شده‌باشد واقعا ضروری است.

از احوال ما اگر بپرسید کم و بیش گرم شده‌ایم و معتقدیم که: درد و بلای اوس عباس شوفاژکار بخوره تو سر پیمون‌کار بی‌مرام و تیم فشلش.

2 در مورد “نکاتی مهم درباره‌ی شوفاژ”

  1. آزادمهر

    سلام خواهر !سرما بدور باد 🥰پس حسابی داستان داشتین با شوفاژ ها …ما هم بی نصیب نبودیم ،دقیقا اولین روز سرمای شدید همین زمستان سخت ،شوفاژ خونه خاموش شد و الی آخر ….😁

    1. نجمه عزیزی

      سلام عزیر دل خواهر… اون ورا سردتر هم هست یحتمل. ایشالا ردیف میشه. شوفاژ ما درست شد ولی دما از ۱۶ بالاتر نرفته. دلم نمیاد همه جا رو گرم کنم. چپیدیم توی یه اتاق و همه دور همیم! امسال بهار حسابی می‌چسبه اگه بهار آزادی بشه که دیگه …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا